Stránky

1/10/2014

lust for art: ALFONS MUCHA @ Veletržní palác


Popravde od Alfonsa Muchy som očakávala, že svojím secesným umeleckým vyjadrovaním mi moc radosti nenarobí. Musím uznať, že som sa hlboko zmýlila - Slovanská epopej ma tak neskutočne nadchla, že by som na ňu klude šla ešte raz! 20 veľkoformátových obrazov [ keď neuvidíš neuveríš ako moc veľké sú :] a ešte dosť oceňujem, že maľoval podľa historického konextu. 

Veletržní palác je fakt úžasný - okrem Slovanskej epopeji - je na 3. poschodí stála expozícia Francúzkeho umenia z 19. a 20. str.a vždy keď mi je smutno tak sa tam vyberiem za Fernandom Légerom. To som už spomínala, že pociťujem k nemu silné puto :] ale vlastne je tam toho o mnoho viacej napr. Zrzavý, Filla, Kupka, ale aj Picasso, Seurat, Gauguin :] 

JAN ZRZAVÝ























FERNAND LÉGER
[seriozne to čo robím na tých fotkách tak to aj cítim ]

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára